Premijer Andrej Plenković pozvao je u srijedu na oprez prilikom formiranja cijena u turizmu, upozorivši kako tržišni signali pokazuju da Hrvatska gubi konkurentsku cjenovnu prednost pred mediteranskom konkurencijom te da cijene u turizmu rastu brže nego u konkurentskim zemljama.

“Cjenovna konkurentnost postaje presudan faktor za održavanje pozitivnog trenda hrvatskog turizma”, rekao je Plenković na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma i istaknuo kako podaci pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle brže nego u konkurentskim mediteranskim zemljama.

Zbog toga je Hrvatska, kako je rekao, došla u poziciju da joj cjenovna pristupačnost koja joj je dugo vremena bila prednost, “polako iščezava”.

Naime, kako je rekao, analize pokazuju da su cijene turističkih usluga u Hrvatskoj rasle duplo brže nego u većini drugih mediteranskih zemlje te su trenutačno veće nego u Grčkoj i Španjolskoj.

“To su isto dosta privlačne mediteranske destinacije koje imaju što ljudima pokazati i ponuditi”, rekao je i pozvao na “mudrost” u formiranju cijena.

Upozorio je da smanjenje potrošnje stranih turista za deset posto.

“Vjerojatno manje troše jer im je skupo”, rekao je.

Dodao je kako je jako bitno i da turizam ostane pristupačan hrvatskim građanima.

Povećanje cijena u turizmu utječe “kao dio mozaika” i na stopu inflacije u Hrvatskoj, rekao je Plenković i dodao kako je bitno da se donose takve odluke koje će osigurati kunkurentnost, održivost i pristupačnost hrvatske turističke ponude.

Ustvrdio je pritom da je Hrvatska blizu granica rasta turizma koje su na oko 21 milijunu dolazaka i 110 milijuna noćenja godišnje te da je unatoč tome i činjenici da je turista pet i pol puta više nego stanovnika, u vrhuncu sezone početkom kolovoza milijun turističkih postelja prazno.

Kaže da u sezoni Hrvatska ima 5,5 puta više turista nego stanovnika i poziva na mudru politiku održivosti i cjenovne ravnoteže.