Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je u utorak da se blokovsko parkiranje uvodi 26. listopada a sljedeći tjedan počinju radovi na Sarajevskoj cesti koja će biti novi južni ulaz u grad, gdje će se graditi i tramvajska pruga, prva nova nakon više od 20 godina.
Primjena blokovskog parkiranja trebala bi krenuti 26. listopada, rekao je na konferenciji za novinare Tomašević koji vjeruje da će se time smanjiti broj povlaštenih parkirnih karata, kojih je samo u crvenoj zoni 5000 više nego parkirnih mjesta.
U javnom savjetovanju došlo je čak 318 prijedloga većinom građana, te su brojni usvojeni, rekao je Tomašević, dodavši da su nešto promijenili u smislu spajanja određenih blokova kako bi ih povećali i olakšali parkiranje stanarima unutar blokova.
Najavio je kao novosti da će građani koji se nalaze na granici svog bloka, kod kupnje povlaštene parkirne karte imati pravo umjesto svoga bloka izabrati susjedni blok u istoj ili u nižoj zoni naplate dok oni stanari koji su dosad imali povlaštenu parkirnu kartu a nisu imali prebivalište niti boravište u cijeloj zoni naplate, neće više moći kupiti povlaštenu parkirnu kartu.
Rekao je i da su iz javnog savjetovanja prihvatili prijedlog da se produži naplata parkiranja radnim danom s 22 sata navečer do ponoći te subotom isto tako do navečer te da se uvede naplata parkiranja nedjeljom do 15 sati.
Istaknuo je da uvode red i u vezi rezerviranih parkirnih mjesta koja se nisu plaćala desetljećima, te su u zadnjih mjesec i pol za parkiranje građanima oslobodili preko 300 parkirnih mjesta, što je ekvivalent garaži na Langovom trgu.
Podsjetio je da se projektira podzemna garaža u Klaićevoj ulici za 800 parkirnih mjesta, vrijedna oko 20 milijuna eura, gradi se podzemna garaža ispod Paromlina s 350 parkirnih mjesta te je najavio da se rade pripremne radnje za garažu ispod Trga Franje Tuđmana.
Tomašević najavio izgradnju nove Šarengradske ulice, ključne za rasterećenje centra
Gradonačelnik Tomašević danas je kao novi veliki cestovni projekt važan za središte grada najavio izgradnju nove Šarengradske ulice od Vukovarske do Jadranskog mosta.
Taj je projekt ključan za rasterećenje Savske i novi je ulaz u grad kad se ide s rotora preko Jadranskog mosta. Imat će četiri trake, dodatne u zonama raskrižja te pješačke i biciklističke koridore s obje strane, rekao je gradonačelnik.
Radovi bi trebali krenuti početkom 2026., a prva dionica biti će od Ulice grada Vukovara do Zagrebačke ceste. Šarengradska će u punom profilu ići do Jadranskog mosta, rekao je Tomašević, dodavši da se ideja nove Šarengradske u planovima pojavila prije 100 godina.
Gradonačelnik je podsjetio na niz velikih investicija u cestovnu infrastrukturu koje su u tijeku ili uskoro kreću, od 6,6 kilometara produljenja Branimirove i ulice Rudolfa Kolaka, kojim se otvara obilazni pravac na istoku grada do rotora u Zapruđu, ulice Aleksandra Brdarića koja kreće sljedeći tjedan, te podvožnjaka Medpotoki i Jarunskog mosta na zapadu grada.
Sljedeći tjedan počet će radovi na Sarajevskoj cesti i to će biti novi južni ulaz u Zagreb. Vrijednost radova je 25 milijuna eura bez PDV-a, od čega na cestu ide 12,5 milijuna eura, jer će vrlo brzo krenuti i radovi na tramvajskoj pruzi. Radovi na cesti trebali bi završiti do kraja 2025.
Istaknuo je i da će se i u Heinzelovoj ulici, graditi tramvajska pruga.
Tomašević je istaknuo da su razlog velikih gužvi u prometu loše planiranje ali i porast broja automobila kojih je u deset godina više za čak 34 posto i gotovo je neusporediv bilo gdje u EU, uz možda par izuzetaka.