Maloljetnik (15) koji je električnim romobilom od čak 1000W na nogostupu u Valbandonu kraj Pule naletio na 64-godišnjeg biciklistu bit će kazneno prijavljen za dovođenje u opasnost opće opasnom radnjom ili sredstvom, a privremeno mu je zaplijenjen i romobil, priopćila je policija.

Istarska policija je izvijestila da se u ponedjeljak oko 19 sati na Fažanskoj cesti u Valbandonu dogodila nesreća koju je izazvao maloljetnik električnim romobilom snage 1000W, koji se zbog svojih osobina ne može razvrstati niti u jednu kategoriju vozila.

Dolaskom do raskrižja s ulicom Prilaz marini, nepropisno se kretao nogostupom i naletio na 64-godišnjeg biciklista koji je također nepropisno vozio nogostupom iz suprotnog smjera. Uslijed siline udarca oboje su pali na tlo te je 16-godišnjak lakše, a 64-godišnjak teško ozlijeđen i prevezen u bolnicu.

Maloljetnika će policija kazneno prijaviti za dovođenje u opasnost života i imovine opće opasnom radnjom ili sredstvom te mu je privremeno oduzet romobil.

Istarska policija još jednom upozorava građane da je sudjelovanje u prometu dozvoljeno romobilima s motornim ili električnim pogonom bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koje na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h.

Romobilima koji imaju veću snagu motora od propisane i koji razvijaju brzinu veću do 25 km/h, navode iz policije, sudjelovanje u prometu nije dozvoljeno te je za navedeni prekršaj propisana novčana kazna u iznosu od 130 eura.

“Apeliramo na roditelje da prilikom kupnje romobila provjere njegove specifikacije te da ne kupuju romobile koji ne mogu sudjelovati u prometu. Također podsjećamo da električnim romobilima ne smiju upravljati djeca, odnosno osobe mlađe od 14 godina”, poručili su iz policije.

Dodaju da je u Istri u posljednje vrijeme evidentirano nekoliko prometnih nesreća u kojima vozači romobila nisu nosili zaštitnu kacigu te su u nesrećama zadobili teške ozljede glave.

Napominju kako vozači romobila prilikom kretanja na nogostupu i pješačkim zonama, moraju voditi računa o sigurnosti pješaka, smanjiti brzinu kretanja prilikom nailaska na pješake te zvučnim znakom koji je obavezan uređaj na romobilu, prethodno upozoriti pješake na svoj nailazak.