Roditelji čija djeca pohađaju školu s problematičnim učenikom odlučili su da njihova djeca ni u ponedjeljak neće ići na nastavu, ali ni djeca drugih razreda, te od institucija traže da dječaku hitno pomognu, a njihovoj djeci omoguće nesmetano školovanje.
“Kako sustav i sve institucije koje su odgovorne za zaštitu svakog djeteta kao i rješavanja ove vrlo neugodne i mučne situacije nisu odradili apsolutno ništa, primorani smo boriti se dalje za prava naše djece”, napisali su roditelji u pismu medijima.
Odlučili su da njihova djeca ni sutra, 7. listopada, neće ići u školu, a u tome ih je, kažu, podržao i veći dio ostalih razreda.
Naveli su da im podrška drugih roditelja daje snagu da ne odustaju kako bi svi shvatili da imaju samo jednu namjeru – da se tom dječaku hitno pomogne, a njihovu djecu zaštiti u vidu nesmetanog školovanja.
Dolazak učenika koji je zbog nasilnog ponašanja premješten u drugu zagrebačku osnovnu školu, i u novoj je sredini izazvao reakciju roditelja koji tvrde da opet izaziva probleme i verbalno vrijeđa, zbog čega u petak nisu poslali djecu u školu, a oni se okupili na prosvjedu.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja u petak je apeliralo na “roditelje i ostale koji žele doprinijeti rješavanju tog slučaja na empatiju i ljudskost”, napominjući da je “riječ o djetetu koje ima 10 godina”, te poručilo da školi stoje na raspolaganju za svu pomoć.
Roditelji su u nedjelju prozvali Ministarstvo da “uporno u javnosti govori kako su sve osigurali, ali u praksi to apsolutno ne drži vodu”.
Pri tome su napomenuli kako je taj dječak dobio asistenta u nastavi koji po zakonu ne treba biti stručna osoba, što po njima predstavlja velik problem, ali i da je dječaku dodijeljen socijalni pedagog, kojeg i dalje nema.
Upozorili su da škola, kao ni oni, ne može ništa napraviti jer zakon i pravilnici ne prepoznaju takve hitne situacije.
Roditelji su zato apelirali na institucije da dječaka hitno izdvoje iz kolektiva kako bi se napravila njegova kompletna psihofizička procjena, a u koju trebaju biti uključene sve stručne službe.
Pozivaju da se temeljem tih procjena vidi je li dječaku potrebno individualno školovanje ili školovanje u kolektivu pod točno definiranim i unaprijed dogovorenim mjerama koje će se u praksi nesmetano provoditi.
Također, traže da škola i struka imaju veće ovlasti u donošenju odluke u promjeni oblika školovanja i da se izmjenama zakona i pravilnika skrati procedura za realizaciju mjere.
Referirajući se na izjave Ministarstva da nisu dovoljno empatični, roditelji su poručili da baš zbog toga što jesu empatični, jedini javno apeliraju da se dječaku “koji je žrtva tog nesmotrenog i bešćutnog sustava” što prije pomogne, a da se pritom zaštite njihova djeca.