Radna snaga, klimatske promjene i geopolitička situacija najveći su izazovi za turizam u cijelom svijetu pa i u Hrvatskoj i regiji, ali i razvoj cjelogodišnjeg turizma koji je održiv, prilagođen novoj turističkoj potražnji i stanovnicima, poručeno je u utorak s konferencije Tourism 365.

Osma po redu međunarodna konferencija u organizaciji tvrtke Julius Rose u Zagrebu od 30. rujna okupila je nekoliko stotina domaćih i turističkih profesionalaca i dužnosnika iz Austrije, Slovenije, Europske turističke komisije (ETC) i drugih, koji će do 2. listopada raspraviti aktualne trendove i mogućnosti turističke suradnje.

Među sudionicima su i predstavnici globalnig travel magazina Cinde Nast Traveler i Lonely Planeta, ali i mnoge globalne agencije-kupci i posrednici u prodaji programa.

Oni će održati oko 600 sastanaka s domaćim turističkim tvrtkama te obići Hrvatsku.

Organizatorica konferencije Ivana Kolar navela je da svake godine konferencija raste brojem sudionika i tema, jer je turizam izložen velikim izazovima – od klimatskih do digitalizacije, primjene novih tehnologija, posebice umjetne inteligencije, do rasta troškova i promjene turističke potražnje.

“Sada je pravo vrijeme za odlučiti se kakav turizam želimo i hoćemo li raditi što traži tržište cijele godine i s inovativim proizvodima i ponudama, ili samo ljetnu sezonu”, kaže Kolar.

Politika rasta i gradnje “još, još i još” u turizmu je sada iza nas

Ministar turizma i sporta Tonči Glavina podsjetio je na podatke o prihodima od stranih turista koji su u prvoj polovici ove godine za 7,5 posto veći nego lani, a za 4,3 posto viši u drugom kvartalu, što je ocijenio izvanrednim.

“Možemo biti zadovoljni i sretni jer podaci pokazuju da postajemo cjelogodišnja destinacija. Do kraja godine očekujemo dobre trendove i da to bude najuspješnija godina hrvatskog turizma. Posebno mi je drago što smo u ljetu imali brojke slične lanjskima i to želimo zadržati, ali uz puno jaču predsezonu i posezonu”, reako je Glavina.

Važnim je označio dobar odnos cijene i kvalitete ponude, ali i kvalitete života i koristi od turizma, na čemu se, dodao je, radi.

“Idemo s jasnom porukom da je politika rasta i gradnje tipa ‘još smještaja, još servisa, još svega’ iza nas, te nastupa era povećanja prometa izvan ljetne sezone. Ako to sada ne učinimo imat ćemo potencijalno probleme prekomjernosti i nezadovoljne stanovnike za tri do pet godina, kao što imaju neke druge zemlje”, rekao je Glavina.

To znači, objasnio je, da treba sačuvati ono što imamo u svim segmentima smještaja i druge ponude, jer sigurno nećemo napredovati ako svake godine na tržište dođe 30 do 40 tisuća novih kreveta u privatnom smještaju, koji je već ove godine bio i sa slabijom popunjenosti i prihodima.

Porez na nekretnine prema njegovim riječima plaćat će i stranci koji su vlasnici.

Državna tajnica za turizam austrijskog ministarstva ekonomije Sussane Karus-Winkler rekla je da se i u Austriji jako bave održivim turizmom te su daleko odmakli, ali da posla još ima, jer žele jednako uspješnu ljetnu i zimsku sezonu.

Ministar ekonomije i turizma Slovenije Matjaž Han poručio je pak da Austrija, Hrvatska i Slovenija mogu zajedno dosta dobrog napraviti za turizam.

“Skupa možemo lakše dobiti turiste iz Kine, Indije, SAD-a i drugih dalekih zemalja”, rekao je Han.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić rekao je da Hrvatska ima priliku razvoja u pravcu cjelogodišnjeg turističkog prometa, dodavši da je prema prvim podacima rujan bio nešto slabiji od lanjskog, dijelom zbog lošeg vremena, ali na godišnjoj razini i tu je dalje rast.

Kreće sezona kongresa i tu dosta očekujemo, jer su i najave dobre, kao i za cijelu posezonu, dodao je.

Direktorica zagrebačke turističke zajednice Martina Bienenfeld očekuje dobru jesen, dodavši da Zagreb ima i razvija cjelogodišnji turizam s elementima održivost te je jedna od rijetkih takvih destinacija u Hrvatskoj.