Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je u ponedjeljak da se u posebna razredna odjeljenja za djecu s posebnim potrebama upisuje do pet učenika, kako bi se učitelji mogli posvetiti svakom posebno, stoga nije potrebno da uz svako dijete sjedi i pomoćnik u nastavi.

“U posebnim razrednim odjeljenjima rade učitelji koji imaju kvalifikacije za to. Oni rade po posebnom programu, zato taj razred ima do pet učenika kako bi učitelji mogli raditi sa svakim posebno. U tom slučaju, struka kaže da nije potrebno da uz svako dijete sjedi jedna osoba koja će mu pomoći u fizičkim aktivnostima”, izjavio je Fuchs nakon otvorenja obnovljene Srednje škole Petrinja, na početku nove školske godine.

U slučaju da je u razred upisano jedno ili dvoje djece s posebnim potrebama, pravila nalažu da ti razredi ne idu preko 20 učenika.

“Tu je onda prisutan pomoćnik koji pomaže tom djetetu da mu nešto doda ili izvadi i sl.”, kazao je ministar.

Dok pojedini roditelji upozoravaju da neke škole nisu na vrijeme formirale posebna razredna odjeljenja, Fuch je odgovorio da odgovornost za to nije na Ministarstvu obrazovanja.

“Mi ne obilazimo škole niti pregledavamo koliko gdje treba formirati posebnih odjeljenja. Škola mora proslijediti zahtjev prema osnivaču, dakle gradu ili županiji, koji ga onda prosljeđuju prema ministarstvu. Ti zahtjevi moraju biti obrazloženi te opisati o čemu se radi da bi netko mogao donijeti odluku da se takav razred formira”, rekao je.

Resorni ministar očekuje da će 2027.godine početi cjelodnevna nastava u školama diljem zemlje, a jedino zbog čega bi taj rok mogao biti pomaknut jesu građevinski radovi.

“Nisam zadovoljan s velikim gradovima, Zagrebom, Splitom i Rijekom koji nisu poslali dovoljan broj zahtjeva za rekonstrukciju, dogradnju i nadogradnju škola. Lokalne vlasti trebale su, ako je bilo potrebno, izmijeniti svoje urbanističke planove kojima bi se dozvolilo da se na neki objekt, ako je to moguće, nadogradi kat ili dva. Zagreb se s tim izmjenama još uvijek muči, a ne znam kakva je situacija sa Splitom”, kazao je Fuchs

Svakodnevno pjevanje himne može biti kontraproduktivno

Što se tiče hrvatske himne u školama, Fuchs je kazao da se ona već intonira na priredbama u povodu dana škole ili u sličnim prigodama, a stihovi himne nalaze se u kurikulumu.

Otvaranje školske godine intoniranjem himne, kao što je to predložio Domovinski pokret, prepustio bi školama.

“Mislim da nije potrebno da svako jutro nastava počinje pjevanjem himne jer to može biti kontraproduktivno nakon nekog vremena”, rekao je ministar.

Malo manje od četiri godine od snažnog potresa u Petrinji, u tom u gradu obnovljene gotovo sve škole, istaknuo je Fuchs, a u Sisačko-moslavačkoj županiji preostala je još jedna škola.

“Kad govor o brzini obnove, tu je jako puno elemenata, od pregleda tehničko-idejnih rješenje, vlasničkih papira, itd., pa cijela priča ide na nekoliko suglasnosti i raspisivanje javnih natječaja, a javne nabave često se ponavljaju. Zbog toga to tako dugo traje”, poručio je ministar obrazovanja.