Donosimo intervju s direktorom Robin trgovina Robinom Šatvarom koji je otkrio planove za 2024. godinu i razlog zašto se zatvara dio marketa te se otvaraju novi na obližnjim lokacijama.

Robin marketi sve se više šire na podravsko-prigorskom području. Koliko ih je danas?

Na području Koprivničko-križevačke županije danas imamo 53 prodajna mjesta različitih formata od 40 do 200 kvadratnih metara prodajnog prostora. U posljednje tri godine nešto je brži razvoj novih prodajnih mjesta na području Koprivnice, a po jedno prodajno mjesto otvorili smo u Ludbreškom Sigetcu te Donjoj Dubravi.

Koliki je promet ostvaren prošle godine i koliko zaposlenih danas imate?

Poduzeće Robin d.o.o. se uz poslove maloprodaje i veleprodaje prehrambenih proizvoda te ostalih kućnanskih potrepština bavi pekarstvom, a od nedavno imamo i radionicu u kojoj su zaposlene osobe s invaliditetom. Ta se radionica zasad bavi papirnom konfekcijom te proizvodnjom sredstava za higijenu pod brendom ROSI.
U 2023. godini ostvarili smo promet iznad 30.000.000 eura, a imamo više od 350 zaposlenika. Jasno je da je fluktuacija radne snage prisutna, ali i uvjetovana sezonskim karakterom trgovačkog posla u našim gradovima i selima.

Kako su na poslovanje vaše firme djelovale mjere vlade kroz ograničen rad nedjeljama, neradne praznike i blagdane, a samim time i nemogućnost rada prodavaonica 0-24 u punom radnom vremenu?

Uslijed mjera vlade, naš je višegodišnji kontinuirani rast ušao u stagnacijsku putanju što je bitno poremetilo strategiju našeg poslovanja u maloprodaji. Nakon prilagođavanja radnog vremena uvjetima koje je diktirala korona sada se moramo prilagođavati smanjenju radnog vremena uslijed uvođenja neradnih nedjelja i praznika. Mi smo male trgovine u kojima se pretežno kupuju namirnice za dnevne potrebe i svako smanjenje radnog vremena bitno utječe na promet. Nekada su nedjelje i praznici uz naš specifičan rad u 0-24 marketima, činili iznad 20 % ukupnog prometa.

 

Ove mjere primjenjivale su se u drugoj polovici 2023. godine i njihov utjecaj na poslovanje za 2023. srećom nije veći od -10 % stagnacije prometa. Utjecaj na poslovanje u 2024. zbog primjene ovog zakona kroz cijelu godinu bit će dovoljno značajan da nam snažnije poremeti ukupno poslovanje značajnijim utjecajem na relativne fiksne troškove, uz očekivanu stagnaciju prometa, što bi moglo dovesti i do smanjenja zaposlenosti. U današnjim uvjetima teškog pronalaženja kvalitetne i korporativno privržene radne snage to bi bio veliki udarac na našu poslovnu filozofiju, ali i na sigurnost naših radnika.

Famoznih 16 nedjelja kad smijete raditi – sada morate rasporediti na cijelu godinu. Je li to moguće i poslovno isplativo?

Sada moramo 16 nedjelja raspodijeliti na cijelu godinu. Na moru (a očito se samo tom području vodilo računa) je to moguće jer će to biti usred turističke sezone. Mi nemamo takvu sezonu, a nemoguće je zadržati optimalnu zaposlenost uz rad nedjeljom „samo ponekad“. Ovdje nitko nije vodio računa o kupcima koji će bez obzira na sve alate za informiranje o radnom vremenu, sve češće iz navike i potrebe dolaziti do trgovina i nedjeljama nailaziti na zatvorena vrata. Nedavno ste vidjeli što to znači kad se spoje praznik, blagdan i neradna nedjelja: veliki redovi, gužve i prodaja kruha na autobusnim stanicama i benzinskim pumpama.

robin trgovina dućan (39)

Nevjerojatno je da je nekome u interesu zabranjivati rad, pogotovo rad koji je plaćen korektno, čak i iznad zakonskih propisa. Tumačenja da još ni jedan trgovac nije propao nisu iskrena jer o sudbini nas malih trgovaca – uz ovoliko forsirani rast i razvoj veliki lanaca na razini države – nitko ne brine. Čudno je da nitko ne vidi da mali trgovci većinom prodaju proizvode domaćih proizvođača dok veliki trajno ili privremeno bez problema izbace proizvode Podravke i u Koprivnici (da ne govorimo o ostatku države) ili u svoj veliki asortiman ne uvrste niti jedan proizvod Podravke. Nije im važno što je svaki treći kupac na ovom tržištu zaposlenik, penzioner ili dijete nekog iz Podravke.

Prisustvo proizvoda Podravke je u vašim prodavaonicama jako vidljivo. To se odnosi i na ostale domaće velike i lokalne proizvođače?

Uspjeli smo u tome da nam u prehrambenom dijelu asortimana Podravka postane najveći partner. Tu danas nailazimo na korektne odnose jer je i u Podravki sve više onih koji u Koprivnici i okolice vole vidjeti prodajna mjesta, barem kod lokalnih trgovaca, koja su dobro zastupljena s njihovim proizvodima. Znamo da sadašnji i bivši zaposlenici naše najveće prehrambene kompanije rado kupuju „svoje“ proizvode. Nekada smo kao mali trgovci morali kupovati Podravkine proizvode od velikih veletrgovaca i po njih ići svojim vozilima do Zagreba ili Varaždina. Danas smo članica NTL-a i to je sve lakše i drugačije.

Uz Podravkine proizvode rado prodajemo proizvode koji su proizvedeni unutar naše županije ili nešto šire regije te proizvode svih velikih hrvatskih proizvođača. Posebnu pažnju posvećujemo i manjim lokalnim proizvođačima koji nemaju mogućnost prodaje na nivou cijele države zbog kapaciteta proizvodnje i distribucije. Tu smo svoju privrženost lokalnim proizvođačima posebno istaknuli u novotvorenom marketu na Florijanskom trgu u Koprivnici kroz Podravski kutak – gdje smo uz neke stare domaće proizvode Podravke, Carlsberga i Sana delikatesa, posebno izložili vina Kostanjevec, Ostojić med, medenjake Špičko, čajne kolačiće s koprivom, Pampa čajeve, Grošek rakije i likere, Hladnić crna ulja od bučinih koštica. Unutar svojih kategorija još se mogu pronaći Samita jaja, Bohnec mliječni proizvode, Marodi tjestenine, Kudelić i Kiš mesni proizvodi, Dergez i Kalinić pekarski proizvodi, Suhan lampioni.

Moram istaknuti da smo prvi i najveći prodavači Koprivničkog kiselog zelja u kanticama i preporučam da ga svakako isprobate. Kutak ćemo širiti i u tom te našim ostalim marketima. Na području Križevaca uskoro krećemo s Prigorskim kutkom. Lokalna proizvodnja mora naći vidno mjesto na svim našim policama širom naše županije.

Negdje sredinom prošle godine čulo se dosta priča da se Robin d.o.o. prodaje. Što je istina od toga?

Upravo kroz ovaj razgovor želimo razjasniti ovu „rekla kazala“ situaciju koja je očito dosta zabrinula naše kupce, ali i zaposlenike. Da odmah kažem, poduzeće Robin d.o.o. se ne prodaje i nije postojala namjera prodaje. Tu dilemu smo poslovno razriješili pred nekoliko godina kad smo se odlučili na strategiju širenja prodavaonica unutar i van naše županije, kao i na strategiju bitnog popravljanja usluge, prostora, opreme kao i općeg imidža firme. Naša strategija podržava jasnu viziju po kojoj su: „Robin trgovine – trgovine u koje se rado i s razlogom ulazi!“. Toj smo strategiji i viziji razvoja posvećeni nekoliko godina i vjerujem da smo uspjeli steći povjerenje naših kupaca i dobavljača te stvoriti kolektiv koji je zainteresiran za ostvarenje vizije kako bismo zajedno stvorili svoju sigurnu budućnost.

Ipak vidimo da neke prodavaonice zatvarate, a neke otvarate. Što se događa?

U tijeku prošle godine imali smo nekoliko telefonskih razgovora s predstavnicima Studenca koji se želi proširiti na ovo područje. U svim razgovorima jasno smo im dali do znanja da nismo firma za prodaju. Oni su nakon toga s dva naša zakupodavca prostora izvršili neprijateljski napad na našu firmu i s njima uspjeli dogovoriti zakup prostora u kojima su bile ili su još uvijek naše prodavaonice. Moram napomenuti da su prije otvaranja Robin marketa u tim prostorima bile videoteke, gostionice, razrušeni i napušteni prostori. U svega tri prostora bile su prodavaonice i to od maloprodajnih poduzeća koja su pokazivala tendenciju pada ili stagnacije. Mi smo opremili ta prodajna mjesta i godinama stvarali navike kupaca da počnu dolaziti u te prostore.

Robin-market-KC-3

Uz ulaganja u potrebno unutrašnje uređenje prostora, puno smo uložili u samo stvaranja navika, a to je vrijeme u kojem se ne ostvaruje dobit, već gubici. Svjesni situacije i iznenađeni da su naši dotadašnji „poslovni prijatelji“ protivno našoj volji odlučili poslovne prostore te time i naš „stvoreni biznis“ dati u zakup drugima, odlučili smo u mirnom postupku napustiti sve njihove prostore i useliti se u nove. Pronašli smo nove lokacije i taj bi proces trebao biti završen do kraja svibnja. Činjenica je da smo fokus našeg djelovanja trenutno usmjerili na nešto drugo, a ne toliko na tekuće poslovanje, ali se nadamo da ćemo i na novim lokacijama ostvarivati dobre rezultate, a našim kupcima svakako pružati još bolju uslugu. Stvar na koju sam ponosan kao direktor Robin d.o.o. jest da nas u cijelom nizu poslovno nepovoljnih okolnosti niti jedan zaposlenik nije napustio, već će s radom nastaviti na novim lokacijama Robin marketa.

Uz sistemske probleme novih neradnih dana, nemogućnosti rada prodavaonica 0-24, neprijateljski napad Studenca u dijelu poslovnih prostora u kojima ste bili u zakupu, kakva su očekivanja u 2024. godini?

Firmu vodimo uz puno optimizma, nastale probleme koje možemo sami riješiti rješavamo sami. Nadamo se da će ova nerazumna odluka o 16 radnih nedjelja biti promijenjena, jer ona istovremeno onemogućava rad dežurnog dućana u svakom gradu. Upravo su prodavaonice 0-24 na sve četiri lokacije gdje smo ih pozicionirali (Križevci, Koprivnica, Đelekovec, Ludbreški Sigetec) sve ovo vrijeme omogućavale da se slučajni kupci, ali i sve žurne službe i noću mogu opskrbiti sa sendvičima, hot dog-ovima, sokovima, kavama za van – po prihvatljivim cijenama. Kupcima iz Križevca najavljujemo skorašnje otvaranje novog 0-24 marketa jer smo pronašli rješenje koje odgovara sadašnjim zakonskim propisima.

Dobitnik glavne nagrade u prošlogodišnjoj Robin nagradnoj igri je iz Vinodolske ulice u Koprivnici. Što kupce očekuje ove godine?

Naši stalni kupci velika su nam obaveza i šansa. Kroz našu Robin karticu vjernosti više od 17.000 kupaca skuplja bodove, a na svakih 20 bodova dobivaju jednokratni popust od 10 % pri nekoj od sljedećih kupovina po njihovom izboru. Vrijedi istaknuti da popust vrijedi i na sve akcijske artkle. Svaka kupovina s takvim popustom osigurava nagradni kupon koji ulazi u bubanj za izvlačenje ukupno 101 nagrade raspoređeno kroz kvartale i glavnu godišnju nagradu. Na izvlačenju ovogodišnje glavne nagrade Mazde CX-5 najviše sreće imala je gospođa koji kupuje u našoj prodavaonici broj 23, u Vinodolskoj ulici u Koprivnici. Čestitamo joj, kao i svima koji su proteklih šest godina imali priliku osvojiti neku od nagrada u velikim godišnjim nagradnim igrama. Svakako sakupljajte bodove i sudjelujte u izvlačenjima nagradne igre i ove godine jer imate priliku osvojiti glavnu nagradu, automobil Volkswagen T-Roc ili neku od 100 drugih nagrada. Ukupan nagradni fond za ovu godinu je 55.000 EUR.

DSC_9686

Ljetna manifestacija u gradskom parku, Robin Family day u Koprivnici, svake godine sve je bogatija sadržajem i posjećenošću. Kako će biti ove godine?

Početkom srpnja održat će se 5. Robin Family day u Koprivnici. Drago nam je što je postao tradicionalan te se u uklopio u čitav niz lijepih manifestacija na području grada Koprivnice. Kao i prethodnih godina, nastojat ćemo osigurati još više sadržaja kako bismo se još više približili djeci te njihovim roditeljima i bakama, našim najdražim sadašnjim i budućim kupcima i potrošačima. Uz , drago nam je što na području Koprivnice imamo čitav niz lokalnih događanja koje samostalno organiziramo ili sponzoriramo u suradnji s klubovima i organizatorima entuzijastima, a neki od njih su , , , , Rocklive i drugi.

Ove godine završno izvlačenje velike nagradne igre „Robin i partneri daju više 2024.“ bit će na glavnom gradskom trgu u predbožićno vrijeme što će upotpuniti bogati adventski program u Koprivnici s dječjom predstavom.