Hrvatske autoceste objavile su natječaj za izradu studijske i projektne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama, što je prvi konkretan korak prema gradnji novog mosta kopno – otok Krk, piše u srijedu Jutarnji list.
Natječaj je objavljen skoro 20 godina nakon što je izrađen Master plan razvoja riječke luke do 2030. godine, koji predviđa gradnju velikog kontejnerskog terminala u Omišlju na otoku Krku i novog cestovno-željezničkog mosta za taj otok.
U natječaju je definirano da je potrebno izraditi dokumentaciju za prometnu cjelinu ukupne duljine oko 7 kilometara. Riječ je o pristupnoj cesti s priključkom od autoceste do novog mosta, čvorištu “Šmrika 2”, novom Krčkom mostu duljine oko 850 metara, vijaduktu Krk duljine oko 900 metara, novoj pristupnoj cesti od vijadukta Krk do čvorišta “Aerodrom Rijeka” na otoku Krku, tunelu duljine oko 740 m te čvorištima “Aerodrom Rijeka” i “Omišalj – sjever”.
U sklopu projekta proširila bi se i postojeća državna cesta na otoku Krku, od čvorišta “Aerodrom Rijeka” do čvorišta “Omišalj – sjever”.
Sam most imao bi prometne trake za cestovni promet, ali i koridor za željezničku prugu koja bi se produžila na otok Krk. Prema ranijim projekcijama, most bi u tom slučaju bio na dvije razine. Na gornjoj razini prometovali bi automobili, a na donjoj vlakovi.
Novi most gradio bi se oko kilometar jugoistočno od postojećega. Most bi premostio kanal Mala vrata i završio na poluotoku Laterna.
Novi most bio bi povezan s autocestom Rijeka – Zagreb preko čvora Sv. Kuzam i riječke obilaznice.
Krajnja destinacija pruge bila bi u novoj luci u Omišlju i bila bi spojena na buduću nizinsku prugu Rijeka – Zagreb – Botovo. Ta bi pruga služila za prijevoz kontejnera s novoga lučkog terminala na Krku prema odredištu.
Trenutno se ne zna kako bi novi most Krk trebao izgledati i od kojeg bi materijala bio izrađen. Naime, izrađivač studije mora predložiti dvije varijante s procjenama troškova izgradnje; viseći i ovješeni most.
Ponude za studijsku dokumentaciju trebale bi biti otvorene 29. siječnja, a pobjednik bi trebao biti poznat dva mjeseca poslije. Rok za izradu tražene dokumentacije je tri godine. Stoga su predviđanja da bi gradnja mogla početi za 4-5 godina.
Postojeći most Krk u promet je pušten 1980. i kompletno je renoviran prije dvije godine. Predviđanja su da bi trajnost ovog mosta, za čije su održavanje od ove godine zadužene Hrvatske ceste, mogla biti još oko 15 godina, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.