Papa Franjo u četvrtak je upozorio protiv nefleksibilnih ideoloških pozicija koje mogu spriječiti Crkvu da vidi stvarnost i krene naprijed, govoreći nekoliko dana nakon deklaracije kojom se dopušta blagoslov istospolnih parova što su konzervativci osudili.
Franjo, koji je u nedjelju napunio 87 godina, iznio je svoje komentare u tradicionalnoj božićnoj čestitki članovima kurije, središnje uprave Vatikana.
U prvim godinama svog papinstva, Franjo je božićne čestitke učinio prigodom za oštre kritike birokracije, ističući ono što je u to vrijeme nazivao njezinim “bolestima”.
U četvrtak je spomenuo kontinuiranu raspravu između progresivaca i konzervativaca, 60 godina nakon Drugoga vatikanskog sabora, koji je Crkvu uveo u moderni svijet.
Ostanimo budni protiv krutih ideoloških pozicija koje nas često, pod krinkom dobrih namjera, odvajaju od stvarnosti i onemogućuju nam da idemo naprijed, poručio je.
“Pozvani smo, umjesto toga, krenuti i putovati, poput mudraca, slijedeći svjetlo koje nas uvijek želi voditi dalje, ponekad neistraženim stazama i novim cestama”, rekao je.
U ponedjeljak je odobrio odluku da svećenici mogu dijeliti blagoslove istospolnim parovima pod određenim uvjetima i sve dok ne nalikuju braku i nisu dio crkvenih rituala ili liturgija.
Premda su mnogi pozdravili Papino otvaranje blagoslova za istospolne parove, konzervativci su rekli da bi to moglo uzdrmati temelje vjere i čak izazvati raskol Crkve.
Otkako su ga kolege kardinali izabrali prije 10 godina, Franjo je pokušao Crkvu učiniti gostoljubivijom prema ljudima koji se osjećaju isključenima, poput članova LGBT zajednice, ali ne mijenjajući niti jedan dio crkvenih učenja o moralnim pitanjima.
On je okupljenima u četvrtak poručio da kršćani uvijek trebaju biti nemirni i otvoreni za promjene.
“Kršćanska vjera – upamtimo – nije namijenjena da potvrdi naš osjećaj sigurnosti, da nam dopusti da se smjestimo u udobna vjerska uvjerenja i da nam ponudi brze odgovore na složene životne probleme”, rekao je.
Franjo je rekao da nas Bog, kada nas pozove “šalje na put, izvlači nas iz naših zona udobnosti, našeg samozadovoljstva onime što je već učinjeno, i na taj način nas oslobađa”.