Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je danas radove na projektu „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“.
Na obilasku nadvožnjaka „Križevci“ ministar Butković rekao je kako je riječ o jednom od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, a to je izgradnja i rekonstrukcija željezničke pruge na dionici Križevci-Koprivnica-mađarska granica. -Ovaj projekt je vrijedan 320 milijuna eura, od čega je 85 posto financiranje iz instrumenta za povezivanje Europe.
Danas svjedočimo ovom projektu i radovima koje nam daju vjeru i snagu i ohrabrenje da se veliki europski projekti realiziraju u Hrvatskoj. Ovo je, nakon Pelješkog mosta i drugih sličnih, jedan od najvećih projekata. Hrvatska je u proteklih nekoliko godina izgradila cestovnu infrastrukturu gotovo u cijelosti. U sljedećih 10-tak godina bit će desetljeće ulaganja najviše u željezničku infrastrukturu, ovaj projekt je najveći i njegov završetak se očekuje u 2025. godini. Malo južnije od ovoga je projekt Dugo Selo- Križevci koji je u problemu jer kasni i mi smo u fazi da završavamo financijsku perspektivu do 2023. godine. Nešto više od 70 posto je završeno, a ostatak će Republika Hrvatska i HŽ infrastruktura to završiti. To je jedan veliki problem i izazov s kojim se suočavamo, ali postoje projekti poput ovoga i svih onim koji su završeni tako da imamo kompletno do Slovenije završenu prugu.
S 1.1. krećemo u realizaciju kredita s Europskom investicijskom bankom u ukupnom iznosu od 900 milijuna eura koje ćemo koristiti za obnovu željezničke infrastrukture na svim onim dionicama i lokacijama koje se ne mogu financirati Europskim fondovima. Time ćemo snažno krenuti u rekonstrukciju lokalnih i regionalnih pruga u 2024. godini.
Ovo gradilište je uredno, tu se odmah vidi ozbiljnost i izražavam zadovoljstvo kao ministar da je ovaj projekt u dobroj fazi i da ide polako prema kraju. U sljedećoj godini očekuje nas obnova koridora Dugo Selo-Novska pa dalje prema Rijeci – poručio je Butković.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić kazao je kako je plan dovršavanje projekta do 2025 godine. – Ovo je primjer dobre koordinacije između nadzora i izvođača radova i HŽ infrastrukture. Važno je naglasiti da smo ovih godina okupili jedan veliki investicijski ciklus, a u sljedećih 10 godina planiramo investirati dodatnih 6 milijardi eura na glavne koridore Rijeka-Zagreb, mađarska granica, Savski Marof-Zagreb. Zahvaljujući ministarstvu i Vladi uspjeli smo osigurati taj kredit s kojim ćemo financirati sve regionalne i lokalne pruge. Nama se događa da silne milijarde eura ulažemo praktički u 20 posto mreže dok za ostatak mreže nismo imali dovoljno novaca čak ni da ih održavamo na nekoj prihvatljivoj razini.
Počeli smo s aktivno za pripremu tih projekata i 2024 godine počinjemo rekonstruirati Podravsku magistralu, rekonstruirati ćemo i dosta kolodvora koji su u lošem stanju u Hrvatskoj. To je jedan dobar pokazatelj da i HŽ infrastrukture i Vlada RH žele kvalitetnu željeznicu i da prestane biti u takvom stanju kakvom je – istaknuo je Kršić.
Koprivničko-križevački župan Darko Koren izrazio je zadovoljstvo što je na županije u kojoj se trenutno odvija najveći investicijski ciklus u povijesti ovih prostora. – Puno govorimo o iznosima koji su visoki, kad tome pridodamo projekte aglomeracije koje provode naša Komunalna društva, uz to je započela realizacija projekta Regionalnog centra za gospodarenje otpadom Piškornica. Isto tako, započela je i gradnja i brze ceste od Križevaca do Vojakovačkog Kloštra i imamo garanciju ministra i premijera da će se u ovoj fazi radova pripremiti i sva potrebna dokumentacija za nastavak radova do Koprivnice. To nam govori o preko 700 milijuna eura investicija na prostoru jedne tako male županije koja može biti ogledni primjer mnogima – poručio je Koren.
Križevački gradonačelnik Mario Rajn istaknuo je kako ovaj projekt mijenja vizuru grada- Mijenja vizuru u infrastrukturnom smislu, mijenja i u sigurnosnom jer će građani sigurnije i kvalitetnije putovati. Također, mijenja i u društvenom jer je kompanija, koja je glavni izvođač, zapošljava naše sugrađane i lokalno stanovništvo. Isto tako moram istaknuti odličnu suradnju s HŽ infrastrukturom. Projekti u željeznici imaju svoju dinamiku i svoje trajanje koje ne možemo ubrzati zato zahvaljujem svim sugrađanima i onima koji prolaze kroz grad na strpljenju jer za vrijeme izvođenja radova svjedoci smo da se neki prometni tokovi malo sporije odvijaju – zakjljučio je Rajn.