Društvo hrvatskih književnika (DHK) uputilo je Izjavu o kurikulu hrvatskoga jezika u kojoj ističe kako bi se prihvaćanjem ovakvoga kurikula prouzročilo štetnost koja bi višestruko nadmašila dobitke koje donosi, što vrijedi i za predloženi izbor lektire u osnovnoj i srednjoj školi, koji izostavlja temeljna djela hrvatske i svjetske književnosti.
To je, kako navodi DHK, već izazvalo opće zgražanje u našoj javnosti, i proklamira potpunu slobodu učenika i učitelja u izboru pisaca i djela.
“Takvo nekritičko apsolutiziranje individualnih kriterija nasuprot objektivnim i stručnim prosudbama može kao rezultat imati samo vrijednosnu kaotičnost nastave književnosti”, navodi DHK i ocjenjuje kako kriterij uvrštavanja književnih imena i djela suvremene književnosti ne smije biti samo njihova medijska razvikanost, nego i argumentima dokazana umjetnička vrijednost te jasni odgojni potencijali koje sadrže.
DHK smatra kako je kurikul ovakav kakvim je predložen krajnje neprimjeren i štetan. “Kurikul hrvatskoga jezika dakle treba donijeti prihvaćajući njegove funkcionalne inovacije, ali s temeljitom sadržajnom i strukturnom preradbom koja će osigurati dostojno mjesto Hrvatskomu jeziku kao najzastupljenijem nastavnom predmetu”, poručuje DHK.
Naglašava kako od samoga naslova dokumenta koji službe Ministarstva uporno nazivaju tuđicom “kurikulum”, ignorirajući prilagođenicu “kurikul” i dobre hrvatske inačice kao što su “nastavna osnova”, “uputnik” i dr., a koje su, ističu, izričito i nedvojbeno preporučili stručnjaci za hrvatskim standardni jezik.
Zanemarivanje hrvatskoga identiteta i nekih njegovih nosivih obilježja u kurikulu držimo neprihvatljivim stručnim propustima onih koji su ga pisali i prvorazrednim političkim pitanjem kojim se Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta mora vrlo ozbiljno pozabaviti, naglašava DHK.
(Hina)
fah






