Nešto prije ponoći, zadnje lipanjske subote, Đurđevčani i njihovi gosti 51. puta oživjeli su legendu. Stara Legenda koja živi u narodu Podravine gotovo 5 stoljeća i ima uporište u povijesnim zbivanjima iz 16. stoljeća, kada je Osmanska prijetnja pokucala na pitomi i miroljubivi podravski kraj, i sinoć je scenski uprizorena pod zidinama Staroga grada.

Središnji događaj Picokijade, scenski spektakl Legenda o Picokima s preko 350 sudionika-kulturnih amatera, a na tekst Vida Baloga ove godine režirao je majstor spektakla, Krešimir Dolenčić, rođeni Picok.

Legendi je prethodila svečana povorka do utvrde Stari grad u kojoj su među brojnim gostima bili i izaslanik premijera potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić te zagrebački gradonačelnik i počasni građanin grada Đurđevca Milan Bandić koji je svečano otvorio spektakl u Đurđevcu.

Pozdravne riječi su uz gradonačelnika Đurđevca Hrvoja Jančija kazali koprivničko-križevački župan Darko Koren i saborski zastupnik i predsjednik đurđevačkog Gradskog vijeća Željko Lacković.

– Oko 3.000 ljudi sudjeluje u priredbama koje se događaju za manifestaciju i to sve zajedno jedan je veliki zalog očuvanju naše kulturne baštine i tradicije. Picokijada je primjer sinergije ljudi, gospodarstva i jedinica lokalne samouprave na očuvanju kulturne i tradicijske baštine. Naša Picokijada je jedna od najvećih kontinentalnih manifestacija te se ovom prilikom zahvaljujem svim pojedincima i udrugama koji nam svake godine pomognu u ostvarenju i oživljavanju Legende – rekao je gradonačelnik Hrvoje Janči.

-Zahvaljujem se svima koji su danas došli sudjelovati u legendi kojom ćemo evocirati ono što se dogodilo daleke 1552.godine. Ono što se tada odigralo danas ćemo vidjeti na ovoj pozornici, mi se tog postulata i dan danas držimo u svom radu i upravljanju gradom. Mi slušamo što ljudi govore, mi smo hrabri poput našeg kapetana, znamo čuti mudar savjet starice i svakog čovjeka, znamo sklapati saveze u korist Đurđevca. S nama su danas brojni prijatelji našega grada i oni su dokaz da nastavljamo zajedničku suradnju i rad u interesu našega grada, ljudi i u duhu naše tradicije. Želim svima dobru zabavu na ovogodišnjoj Picokijadi- rekao je saborski zastupnik i predsjednik Gradskog vijeća Željko Lacković.

Spektakularni scenski prikaz zaokružen je vatrometom u čast Legende iznad Starog grada, te 3D mapping videom koji na nov i uzbudljiv način prikazuje legendu.

Dan je završio glazbenom poslasticom, koncertom Vatre, pred mnogobrojnom publikom i obožavateljima na pozornici uz Stari grad.

????????????????????????????????????