Najzahtjevniji objekt na trasi bit će, kažu u HŽI-ju, čelični most na Dravi dug 338 metara. Očekuje se da će i segmenti tog mosta biti dovezeni iz Turske

Sljedeći ponedjeljak, 25. svibnja, počet će radovi na najvećem pojedinačnom infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj – rekonstrukciji postojećeg i gradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, piše vecernji.hr.

Radi se o projektu vrijednom 2,41 milijardu kuna bez PDV-a, što je više i od ugovora za gradnju Pelješkog mosta koji je vrijedan 2,08 milijardi kuna.

Kao i Pelješki most, i ovaj projekt se s 85 posto sufinancira iz fondova EU. Prugu od Križevaca do mađarske granice obnavljat će i graditi turska tvrtka Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S., koja je, nakon što je njezina ponuda na javnom natječaju odabrana kao najpovoljnija, ugovor s HŽ Infrastrukturom potpisala 12. ožujka ove godine. Radovi na pruzi trebali su početi 23. travnja, ali su, kako objašnjavaju u HŽI-ju, odgođeni zbog pandemije koronavirusa.

U sljedeći ponedjeljak bi Cengizovi inženjeri i voditelj projekta trebali stići u Hrvatsku i biti uvedeni u posao.

Za njihov smještaj Cengiz trenutačno, kažu u HŽI-ju, razmatra tri lokacije – u Lepavini, Kloštru Vojakovačkom i u poslovnoj zoni kod Križevaca. A kad se ta lokacija odabere i sredi sva papirologija, iz Turske će kamionima stići više od 100 kontejnera.

U sklopu tog kampa bit će uredi, smještaj za radnike, kuhinja. Dovest će i svoje kuhare zbog posebne vrste prehrane za turske radnike i osoblje. U HŽI-ju kažu da tako to rade velike tvrtke poput Cengiza. A radi se o tvrtki koja je, prema posljednjim dostupnim podacima, u 2017. imala prihode veće od milijardu dolara. Jedan od najvećih projekata na kojima je Cengiz radio je novi, velebni aerodrom u Istanbulu.

A što se tiče radova na pruzi od Koprivnice do mađarske granice, u HŽI-ju objašnjavaju da će se dogradnjom drugog kolosijeka i rekonstrukcijom postojećeg omogućiti brzina od 160 km/h, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici budući da se radi o gradskim područjima s posebnim ograničenjima.

Najzahtjevniji objekt na trasi bit će, kažu u HŽI-ju, čelični most na Dravi dug 338 metara. Očekuje se da će i segmenti tog mosta biti dovezeni iz Turske.