Za 11 mjeseci Split bi trebao dobiti uređenu istočnu obalu na kojoj su danas svečano otvoreni radovi na rekonstrukciji i dogradnji Obale kneza Domagoja u Gradskoj luci, vrijedni više od 42 milijuna kuna.

Ravnatelj Lučke uprave Vice Mihanović rekao je da je uređenje istočne obale desetljetni san svih Splićana i otočana, a važnost tog projekta očituje se u činjenici da je taj dio obale izgrađen prije 150 godina, za vrijeme Austro-Ugarske.

“Uvjeren sam da je ovo samo početak revitalizacije ovog dijela našeg grada, odnosno istočne obale, a sljedeći zadaci su nam rješavanje prometnih ulaza i izlaza iz Gradske luke, te da olakšamo život našim sugrađanima i otocima, posebno stanovnicima Gradskog kotara Bačvice, posebno stanarima Jadranske ulice”, rekao je Mihanović.

Istaknuo je da mu je istinska želja da splitska luka, kao i do sada, bude luka života te referentna točka grada, samo u boljemu, ljepšem i funkcionalnijem izdanju.

Predsjednik Vlade Andrej Plenković rekao je kako će taj projekt biti pravo osvježenje za Split te da će značiti iskorak u arhitektonskom i funkcionalnom smislu, a pomoći će i odvijanju prometa i kretanju ljudi na ugodniji i sigurniji način. Istaknuo je kako je činjenica da se projekt financira novcem iz Europske unije te novcem iz državnog proračuna poticajna u kontekstu šire politike Vlade i ima simbolično značenje, a to je renesansa hrvatske obale s dosadašnjim investicijama od 1,3 milijarde kuna.

“Na taj način smo brojnim projektima lučke i obalne infrastrukture, investicija u luke, ribarske luke pokrenuli brojne razvojne projekte diljem Jadrana i to je dokaz pomorske jadranske orijentacije Hrvatske i naše Vlade. Veselim se da za otprilike 11 mjeseci svi zajedno budemo ovdje, kada će ovaj projekt biti gotov i realiziran, a vizura istočne obale poprimiti sjaj kakav Split zaslužuje”, poručio je premijer Plenković.

Kako je rečeno na predstavljanju projekta, dogradnja Obale kneza Domagoja trebala bi omogućiti širi putnički koridor i bolju protočnost putnika i pješaka. Omogućit će i funkcioniranje operativne obale za privez i odvez katamarana odvajanjem operativne obale na dio za privez, ukrcaj i iskrcaj, te opskrbu brodova od dijela koji je namijenjen putničkoj komunikaciji. Po projektu bi se zeleni pojas trebao odvojiti od operativne površine kojima prolaze automobili i kamioni za ukrcaj na trajekte.

Operativna obala, koja je sada široka četiri metra, trebala bi po tom projektu biti produžena pet metara prema moru. Dograđeno će biti 135 metara na Obali kneza Domagoja I, i 125 metara u  drugom dijelu obale, pa će površina operativne obale biti 1400 metara četvornih.

Obala će se popločati kamenom, postavit će se komunalna oprema, rasvjeta, opskrbni ormarići za brodove u kojima će biti struja i voda, a uz to će se posaditi još zelenih površina. Osobe s invaliditetom i one smanjene pokretljivosti bez ikakvih će se teškoća kretati istočnom obalom na kojoj neće biti barijera.

Radovi vrijedni više od 42 milijuna kuna trebali bi biti gotovi za devet, to jest 11 mjeseci jer će tijekom ljeta zbog turističke sezone privremeno biti prekinuti. Više od 39 milijuna kuna za projekt dolazi iz Kohezijskog fonda Europske unije preko Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., a 6,4 milijuna kuna je iz državnog proračuna.

Kako su izvijestili iz splitske Lučke uprave, od 2016. do 2019. godine broj putnika na katamaranima porastao je za 60 posto. U 2016. godini ih je prevezeno više od 714 tisuća, a 2019. godine bilo je više od 1,1 milijun putnika. Nakon završetka projekta za katamarane će biti četiri veza.

Splitski SDP: Premijeru je Split važan samo u izbornoj kampanji

Predsjednik splitskoga SDP-a Goran Kotur zamjerio je u utorak premijeru Andreju Plenkoviću da se u vezi s financijskim ulaganjima prema Splitu ne ponaša na isti način kao prema Rijeci, Zadru i dubrovačkom području te tvrdi da mu je Split ‘glavni’ samo u izbornoj kampanji.

“Premijer Andrej Plenković ponaša se kao da je Split 22., a ne drugi grad u Hrvatskoj. Split bi se, valjda, trebao zadovoljiti s desetcima milijuna kuna dok se u Rijeku, Zadar i u dubrovačko područje ulažu stotine milijuna eura”, ističe Kotur u današnjem priopćenju za javnost.

Po njegovu mišljenju, dok se Rijeka s drugim dijelovima Europske unije povezuje modernom željezničkom vezom, Split i Dalmacija su “na rubu ruba Europske unije”.

“Je li HDZ-ov gradonačelnik Andro Krstulović Opara uopće upoznao premijera sa zaključkom Gradskog vijeća u kojemu tražimo od Vlade Republike Hrvatske da se mediteranski koridor Europske unije proširi tako da se tu uključi i Split?” pita Kotur i dodaje da od predsjednika Vlade Plenkovića zasad nisu čuli baš ništa o tom za Split životnom pitanju o kojemu ovisi ekonomska budućnost toga grada i regije.

On ističe kako, za razliku od mnogih drugih pitanja, uključujući i sporedna, oko kojih se HDZ-ova tzv. vertikala vlasti redovito zborno javlja, o najvažnijem razvojnom pitanju za Split i cijelu Dalmaciju nema “ni pisma ni razglednice”.

“Nakon što su u Nacionalnoj razvojnoj strategiji grubo preskočili Split, pa onda nakon intervencije splitskog SDP-a svoje greške na brzinu ispravljali, HDZ-ovci i dalje nastavljaju utabanim stazama ignoriranja ključnih splitskih razvojnih problema. Konkretno, Split je Andreju Plenkoviću i HDZ-ovcima ‘glavni’ samo u izbornoj kampanji”, tvrdi Kotur.

Premijer Plenković je za današnjeg posjeta Splitu razgovarao s vodstvom Sveučilišta o razvojnim planovima te visokoškolske ustanove, a bio je i na svečanom otvaranju radova na istočnoj gradskoj obali.

(Hina)