U povodu nedavnih mjera koje je donijela Vlada Republike Hrvatske za spas gospodarstva, neke tvrtke poput servisa Moj-eRačun također su omogućili svim poslovnim subjektima, koji do sada nisu uveli eRačun, besplatnu uslugu. Kako navodi portal Privredni.hr, u narednom razdoblju sve tvrtke koje se registriraju na servis moći će potpuno besplatno slati e-račune za vrijeme trajanja izvanrednih mjera oko koronavirusa.

S obzirom na ekonomsku krizu koja nam zasigurno dolazi istražili smo kakva je situacija u našoj Financijskoj agenciji i pripremaju li neke posebne pakete za male i srednje poduzetnike te obrte, kako bi se olakšalo poslovanje u ovim kriznim vremenima.

Iz Fine su nam poručili kako zbog aktualne situacije uzrokovane pojavom koronavirusa prate preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i drugih nadležnih institucija te sukladno uputama poduzima preventivne mjere zaštite zdravlja klijenata i radnika.

– Klijentima preporučujemo korištenje Fininih digitalnih usluga, a s obzirom na to da se sve više hrvatskih tvrtki ovih dana odlučuje za rad svojih zaposlenika od kuće, Fina je odlučila pomoći im u tome i ponuditi neke svoje usluge koje se mogu koristiti “na daljinu”, i to potpuno besplatno – navode iz Fine.

– Za vrijeme trajanja izvanrednih okolnosti koje su izazvane pojavom koronavirusa Fina besplatno nudi Fina e-Račun. Svi poslovni subjekti koji već imaju kvalificirani digitalni certifikat na tokenu ili smart kartici pomoću kojeg koriste servise državne uprave i javnih službi (primjerice e-Mirovinsko, ePorezna, eZdravstveno, e-Carina) ili neki od Fininih e-servisa (npr. Web e-Potpis, e-Arhiv, e-plaćanje, info.BIZ, RGFI, e-Regos, WEB-BON, eBlokade, e-Dražba, WEB registar koncesija), a žele postati korisnici servisa Fina e-Račun, mogu to postati bez dolaska u Finine poslovnice. Za njih je korištenje servisa besplatno (bez plaćanja mjesečne naknade i naknade za slanje računa) – istaknuli su iz Fine te dodali kako za vrijeme trajanja izvanrednih okolnosti korisnicima će besplatno nuditi udaljeni elektronički potpis – ePotpis u oblaku, odnosno LCP certifikat za napredni ePotpis u oblaku.

– Udaljeni elektronički potpis namijenjen je svima onima koji imaju potrebu za udaljenim potpisivanjem dokumentacije od kuće ili s nekog drugog mjesta. Izdavanje LCP certifikata za udaljeni elektronički potpis je jednostavno, besplatno (kao i njegovo korištenje u razdoblju od 5 godina) te također nije potreban dolazak u Finine poslovnice – naglasili su.

Iz ureda Uprave osvrnuli su se i na sigurnost za svoje korisnike te naglasili kako u cilju smanjivanja broja fizičkih kontakata, korisnici do daljnjega mogu putem e-maila slati Fini sljedeće: dokumentaciju za pristup Fininim e-servisima (paket e-usluga) te punomoći za predaju izvještaja u ime drugog poslovnog subjekta, dokumentaciju za registraciju i dodjelu prava na servis e-Račun i e-Račun za državu kao i zahtjeve za otkaz usluge i ukidanje prava na servisu e-Račun i e-Račun za državu te dokumentaciju za uslugu slanja računa od strane djelatnika Fine u ime korisnika putem servisa e-Račun.

– Dokumenti koji se šalju e-mailom trebaju biti potpisani elektronički, ukoliko ovlaštena osoba posjeduje digitalni certifikat ili vlastoručno potpisani i skenirani. U slučaju da korisnik dostavlja skeniranu dokumentaciju koja je potpisana vlastoručnim potpisom, naknadno će biti potrebno dostaviti originalnu dokumentaciju –zaključili su iz hrvatske Financijske agencije.

Istaknuli su kako je dolazak klijenata u njihove poslovnice i dalje moguć, ukoliko je to neophodno, ali radno vrijeme je prilagođeno aktualnoj situaciji, a uz to se provode i ostale mjere zaštite sukladno preporukama koje donose nadležne javno-zdravstvene ustanove.

Za kraj smo razgovarali s nekim obrtnicima i poduzetnicima koji su nam potvrdili kako su račune od Fine za mjesec veljaču uredno dobili i kako nažalost ne očekuju nikakvu pomoć i za tekući mjesec, a prihodi su im sve manje, ili ih nemaju zbog proglašenih izvanrednih mjera.

mm/prigorski.hr