­čÄŽ Zelena akcija: ‘Pro┼ílo ve─ç 20 godina posljednjih izgra─Ĺenih metara tramvajske pruge u Zagrebu’

22. rujna 2020. Autor: prigorski.hr Hrvatska ­čÄŽ Zelena akcija: ‘Pro┼ílo ve─ç 20 godina posljednjih izgra─Ĺenih metara tramvajske pruge u Zagrebu’

Foto: Marko Lukuni─ç/PIXSELL


Zelena┬áakcija┬áu utorak je povodom Svjetskog dana bez automobila prosvjednim performansom u Heinzelovoj ulici upozorila┬ákako je pro┼ílo ve─ç 20 godina od kada su izgra─Ĺeni posljednji metri tramvajske pruge u Zagrebu te┬ázatra┼żila┬ápro┼íirenje tramvajske mre┼że.

Otkako je u Zagreb uveden prvi tramvaj, prije gotovo 130 godina, nikada jo┼í nije pro┼ílo toliko vremena bez izgradnje novih pruga, istaknulia je┬áZelena┬áakcija┬áte poru─Źila┬ákako je to rezultat politike┬áMilana Bandi─ça koji je cijelo to vrijeme gradona─Źelnik Zagreba.

Na akciju su aktivisti donijeli 10-metarski transparent u obliku tramvaja, s porukom “Tramvaj zvan 20 godina ─Źe┼żnje”, te s njime hodali po Heinzelovoj ulici, simuliraju─çi vo┼żnju tramvaja.

Istaknuli su kako se na toj trasi GUP-om (Generalnim urbanisti─Źkim planom) i drugim planovima ve─ç godinama planira izgradnja tramvajske pruge, prostor za infrastrukturu je najve─çim dijelom ve─ç rezerviran i u vlasni┼ítvu Grada te nema potrebe za ru┼íenje objekata.

Napomenuli su i kako je uz Heinzelovu i Radni─Źku cestu u posljednjih 15-ak godina izgra─Ĺen velik broj zgrada primarno poslovne namjene i jasno je kako bi od te┬átramvajske linije mnogo ljudi imalo koristi.

Ka┼żu kako je sli─Źna situacija i u Novom Zagrebu gdje odavno postoji plan izgradnje nove tramvajske pruge od okreti┼íta u Zapru─Ĺu do Dugava i zatim Vatikanskom ulicom na zapad do Slobo┼ítine, a po nekim planovima i dalje na zapad.

“Primjera ima jo┼í, a odsustvo njihove realizacije pokazuju kako je ┼íirenje tramvajske mre┼że u Zagrebu pod Milanom Bandi─çem zapostavljeno kao nikada do sada. Obe─çanja o novim prugama su konstantna i prigodni─Źarska, ali konkretni rezultati su nikakvi”, izjavio je Bernard Iv─Źi─ç iz Zelene akcije.

Istaknuo je kako je javni prijevoz┬áizrazito va┼żan kao alternativa kori┼ítenju automobila. Uz javni prijevoz, koji bi bio brz, redovan, to─Źan, dostupan i udoban, te uz primjenu adekvatnih mjera prometnog i prostornog planiranja, zagreba─Źki prometni sustav bio bi puno kvalitetniji, a njegov utjecaj na okoli┼í znatno manji. Za dostupnost i udobnost, veliku ulogu ima upravo razgranata mre┼ża tramvajskih linija koja bi smanjila broj potrebnih presjedanja, rekao je Iv─Źi─ç.

Naglasio je kako gradona─Źelnik Bandi─ç takve op─çekorisne projekte potpuno zanemaruje, “dok ve─çinu svoje energije ula┼że u prenamjene zemlji┼íta u GUP-u i sli─Źne projekte od kojih korist imaju samo pojedinci, a dru┼ítvo u cjelini ┼ítetu”.

Svjetski dan bez automobila obilje┼żava se svake godine 22. rujna. Cilj je ukazati na negativne posljedice intenzivnog kori┼ítenja automobila poput one─Źi┼í─çenja zraka, doprinosa klimatskim promjenama, proizvodnji buke i zauzimanja javnih povr┼íina te zagovarati biciklisti─Źki, pje┼ía─Źki i javni promet.┬á(Hina)

Facebook Comments