“Opizdilica za seksualni odgoj žena”, drvena daščica s jastučićem na jednom kraju namijenjena “discipliniranju žena” s jasnim uputama za upotrebu (Ako samo leži kao klada – opizdi 1X; Ako odbije dati pusu “gospodinu” – 3X; Ako ima miris po ribarnici – opizdi 5X – i pošalji u kupaonicu; Ako je opet “boli glava” – lupati dok je stvarno ne počne boljeti) povlači se s polica trgovina Offertissima u kojima se prodavala, piše jutarnji.hr.

Uprava tvrtke je, čini se, promptno reagirala nakon što je ustanovljeno da se u trgovinama prodaje seksistički i za žene uvredljiv proizvod, a na koji su ukazali kupci.

– Trenutno smo u povratku svih tih proizvoda s naših polica dobavljaču – potvrdila nam je Danijela Cigić, članica Uprave Offertissime.

Proizvođač je obrt Camellia iz Križevaca, a vlasnik Zdravko Petrinec rezigniran je reakcijama na njegove “humorističke proizvode”, kako ih naziva.

– Nisam nikoga htio uvrijediti, to je čisti humor, zezancija. Radi se o zafrkantskim poklonima i za žene i za muškarce: imamo i mužomlat, i mjerokur, uredovno usukalo za pripitomiti muškarca… Takve poklon-proizvode proizvodim već 17-18 godina i nikad nije bilo nikakvih problema. Ne znam što bih rekao, čini mi se da kod nas više šala i humor nisu dozvoljeni – kaže Petrinec. Svoje je proizvode, kaže, plasirao i u drugim trgovačkim lancima i na drugim mjestima, a dobar dio asortimana šalje i u Njemačku.

– Sve naše proizvode imamo i s prijevodima na njemački. U Njemačkoj se bez problema prodaju i nikad nismo bili optuženi za seksizam – kaže Petrinec, dodajući da je “očito da on nekome smeta”.

Iako Petrinec ponavlja kako se radi o humoru i šali, seksističke “šale” ponižavaju i vrijeđaju žene, zamagljuju granicu između prihvatljivog i neprihvatljivog, potenciraju rodne stereotipe i često opravdavaju nasilje protiv žena, upozorava Sanja Cesar iz Centra za edukaciju i istraživanje (CESI), organizacije koja se zalaže za unapređenje društvenog položaja žena i ostvarenje spolne i rodne ravnopravnosti.

prigorski.hr