Koprivnica je među pet gradova u Hrvatskoj koji prednjače po ulaganjima u biciklističku infrastrukturu, smatraju u Sindikatu biciklista koji su za Vijesti.hr komentirali (ne)mogućnost da se u Hrvatskoj stimulira radnike na dolazak na posao biciklom. Preostali gradovi koji značajno ulažu u biciklističku infrastrukturu po mišljenju Sindikata su: Varaždin, Čakovec, Zagreb i Osijek.

– Na obali je uređivanje staza još u povojima, osim u Istri i na kvarnerskim otocima gdje se mnogo ulaže u cikloturističke pravce. Sela na sjeveru prednjače po uređenim posebnim trakama za bicikliste i pješake uz rub cesta kakve postoje u Podravini i Međimurju – rekli su te naglasili kako je u Zagrebu problem, iako postoji mnogo kilometara biciklističkih staza, kvaliteta, povezanost i sigurnost te biciklističke infrastrukture.

bicikli (3)

Na komentiranje toga potakla ih je odluka jedne novozelandske tvrtke da stimuliraju radnike na dolazak biciklom na posao. Kako pišu Vijesti.hr na to su se odlučili ne bi li podigli razinu energije svojih radnika i radnica. Tako svakome tko na posao dolazi biciklom budu dodatno platili pet novozelandskih dolara po danu odnosno oko 22 kune, a ukupni bonus od bicikliranja isplaćuje im se krajem godine.

bicikli (2)

Bliže Hrvatskoj je pak Nizozemska gdje oni koji putuju biciklom na posao mogu ostvariti poreznu olakšicu od 0,19 eura za svaki prijeđeni kilometar, s tim da se tvrtka i zaposlenik sami dogovaraju o dužini biciklističke rute, a tamošnja Vlada nedavno je najavila da će uložiti 340 milijuna eura u biciklističku infrastrukturu kako bi u sljedeće tri godine privoljela još barem 200.000 ljudi na bicikliranje. Projektom se planira 15 novih ruta pretvoriti u ‘biciklističke autoceste’ koje će povezivati centar grada s predgrađima, stvoriti 25.000 biciklističkih parkirnih mjesta i dograditi više od 60 skladišta za bicikle.

bicikli (4)

U Hrvatskoj je situacija nešto drugačija.

– Čini se da idemo naprijed, no i dalje se prioritet i komfor daje automobilskom prometu, a proračunsko izdvajanje za biciklistički promet se smanjilo za 2019. godinu umjesto da raste. Također, parkirna mjesta na nogostupu donose instant zaradu, a gradnja biciklističke infrastrukture ne – upozoravaju u Sindikatu.

prigorski.hr