Kao nastavak projekta „Skype in the clasroom“ koji je započela učiteljica engleskog jezika Gordana Novak, od ovog mjeseca u školskoj knjižnici krenuli su redoviti književni susreti sa stranim spisateljima koje vodi knjižničarka Andrea Katanović Babić. Učenici sedmih razreda družili su se s američkom ilustratoricom i spisateljicom Hazel Mitchell.

Upoznali su je tijekom Skype-a-Thona u listopadu prošle godine kad su tijekom desetak Skype susreta održanih uzastopce u razdoblju od 24 sata zajedno s učiteljicom Gordanom obišli virtualnih 118 000 kilometara od Hrvatske do Havaja, UK, Mađarske, Malezije, Australije i Novog Zelanda.

djeca
Ovog puta tijekom književnog susreta čitali su ulomke iz slikovnice Toby, razmjenjivali dojmove, dobili korisne savjete za interpretaciju djela i obrazloženje zašto su slikovnice važne i primjerene za tinejdžere pa čak i odrasle. Uoči susreta učenici su pripremili svoje ilustracije i osobne fotografije. Susret je ujedno poticaj za popratni projekt koji će se provesti u knjižnici, a koji uključuje međugeneracijsko čitanje uz scenske improvizacije, snimanje kratkog dokumentarca i prevođenje slikovnice Hazel Mitchell na hrvatski jezik za potrebe učenika škole, za što su tijekom susreta dobili dozvolu autorice.

djeca

U nizu zanimljivih osoba koje učenici OŠ „Vladimir Nazor“ Križevci upoznaju i od kojih uče kroz Skype susrete su i djelatnici NASA-e, znanstvenici, piloti, umjetnici i avanturisti. Nekoliko dana uoči književnog susreta učenici su imali susret sa svjetski poznatim avanturistom Markom Woodom koji je vodila učiteljica Novak.

Mark je svoju istraživačku karijeru posvetio podizanju svijesti o klimatskim promjenama te je sa svojim obrazovnim programom “Život u frižideru” obuhvatio škole u četrdesetak država diljem svijeta. U svojim ekspedicijama penjao se na Mount Everest, skijao po Arktiku, biciklirao s jednog na drugi kraj Amerike, istraživao Aljasku vozeći se u zaprežnim skijama koje vuku psi…

djeca
Tijekom tog susreta, održanog početkom ovog mjeseca, učenici su imali priliku u razgovoru s Markom saznati kako je i zašto postao istraživač i s kojim se opasnostima suočava tijekom svojih ekspedicija. Najvrjednijih savjet Mark je dao učenicima kad su ga pitali kako bi motivirao njihovu generaciju koju često preuzme lijenost i inertnost. Odgovorio je: “Dozvoljeno je biti lijen, bitno je da nisi lijen cijelo vrijeme. Svoj život zamisli kao film – što više likova dodaješ u njega, što više lokacija i događaja, to je on ispunjeniji i uzbudljiviji.”

djeca

prigorski.hr/Andrea Katanović Babić