U petak 8. lipnja u đurđevačkom Domu kulture održala se završna prezentacija radova nastalih u sklopu višemjesečnog projekta Pro(iz)vedi mladost u kulturi o važnosti likovne umjetnosti i vizualne kulture u srednjoškolskom obrazovanju kojeg je inicirao kustoski kolektiv BLOK. U projektu su sudjelovali srednjoškolci zagrebačke Tehničke škole i Islamske gimnazije dr. Ahmeda Smajlovića, te učenici đurđevačke Gimnazije dr. Ivana Kranjčeva koji su proteklih mjeseci na različitim radionicama surađivali s likovnim, grafičkim i filmskim umjetnicima.

Završni radovi nastali na radionicama predstavljeni su na izložbi te su premijerno prikazani u sklopu priredbe koju je uveličao nastup Djevojačkog zbora Gimnazije dr. Ivana Kranjčeva uz prisustvo ravnateljice škole prof. Nevenke Lončar, dožupana Koprivničko-križevačke županije Ratimira Ljubića, načelnice Sektora za razvoj kulture i umjetnosti Ministarstva kulture Nevene Tudor Perković, članica kustoskog kolektiva BLOK, voditelja i voditeljica radionica, učenika i njihovih profesora i školskih prijatelja.

foto Damir Žižić

foto Damir Žižić

U zagrebačkoj Tehničkoj školi je pod vodstvom umjetnika Bojana Mrđenovića i Srđana Kovačevića nastao filmski kolaž (spot i reportaža) Vlak u snijegu 2.0, u Islamskoj gimnaziji je pod vodstvom dizajnerica iz kolektiva Oaza, Ninom Bačun i Robertom Bratović, i prof. Ivom Sabolić nastala umjetnička knjiga Hasanaginica 2.0, a đurđevački gimnazijalci su uz vodstvo Antonije Bačić, street umjetnika Maria Miličića i prof. Hrvoja Baltića  na vanjskom zidu vlastite škole oslikali grafit nazvan Podravski motivi 2.0. Kratka video reportaža snimljena za vrijeme trajanja radionica može se pogledati na ovoj poveznici. Svi radovi, kao i dokumentacija izvedbe radionica, te vizualna prezentacija najzanimljivijih podataka o poziciji i potencijalu umjetničkog obrazovanja u srednjim školama u narednim će se mjesecima izložiti u zagrebačkom sjedištu BLOK-a.

Istraživanja na kojima se temelji project Pro(iz)vedi mladost u kulturi pokazala su da se na mladima srednjoškolskog uzrasta prelamaju ključni problemi društva: smanjenje dostupnosti socijalnih usluga, porast kompeticije na tržištu rada i slabljenje socijalnih institucija, što rezultira produbljivanjem socijalnih razlika.

foto Damir Žižić

foto Damir Žižić

Podaci pokazuju da je čak četvrtina mladih u realnom riziku od siromaštva, da je društveno neprihvatljivo ponašanje u porastu, kao i društvena nebriga o provođenju slobodnog vremena. Manje od 10% mladih često odlazi na kulturne programe, što je posljedica propadanja kulturne infrastrukture posebno u ruralnim predjelima, kao i neadekvatne zastupljenosti umjetničkog obrazovanja u srednjim, u prvom redu u strukovnim, ali i u gimnazijskim programima. Kroz projekt se u tri srednje škole privremeno implementirala praktična nastava iz područja filma, grafike i ulične umjetnosti. Umjetnici i dizajneri su kroz višemjesečne radionice prenosili znanja o proizvodnji umjetničkih djela te razvijali kritičko razmišljanje i kreativnost učenika, inzistirajući na njezinoj važnosti, ali i neodvojivoj vezi sa širim društvenim procesima.

Više fotografija sa završne prezentacije pronađite na ovoj poveznici.  Fotograf je Damir Žižić.

foto Damir Žižić

foto Damir Žižić

Grafički prikaz istraživanja zastupljenosti i utjecaja likovnog obrazovanja i vizualne kulture u hrvatskim osnovnim i srednjim školama pronađite na ovoj poveznici.

Izbor nekoliko najupečatljivijih statistika iz grafičkog prikaza istraživanja pronađite na ovoj poveznici.

foto Damir Žižić

foto Damir Žižić

autorice projekta:

Ivana Hanaček, Ana Kutleša, Vesna Vuković – [BLOK]

voditelji radionica i stručni suradnici:

Hasanaginica 2.0 – Nina Bačun, Roberta Bratović, prof. Iva Sabolić (Islamska gimnazija dr. Ahmeda Smajlovića, Zagreb)

Vlak u snijegu 2.0 – Srđan Kovačević,Bojan Mrđenović, prof. Nataša Žaja (Tehnička škola Zagreb)

Podravski motivi 2.0 – Antonija Bačić, Mario Miličić, prof. Hrvoje Baltić (Gimnazija dr. Ivana Kranjčeva, Đurđevac)

Organizacija završne izložbe je sufinancirana u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Ukupan iznos potpore: 538.463,08 HRK. Iznos EU potpore 457.693,62 HRK.

prigorski.hr