palijan3

AUTOMOBILIZAM Marko Palijan “Croatina crusher” i ove godine potvrdio da je jedan od 16 najboljih na svijetu!

Križevčanin Marko Palijan i njegov spotter i automehaničar Marko Šafar iz Koprivnice, prošlog su vikenda nastupili na svjetskom finalu natjecanja “Gymkhana GRiD” održanom u Johannesburgu u Južnoafričkoj Republici.

ymkhana Grid je relativno novo natjecanje, najjednostavnije bi se moglo opisati kao mix rally-a, drift-a, street race-a i vožnje spretnosti.
Ove godine, natjecanje se održalo tek sedmu godinu za redom, no u tom kratkom vremenu globalno je steklo popularnost kojom se rijetko koji sport može pohvaliti.
U prilog tome ide i sam popis natjecatelja, svjetskih automobilističkih aseva, bivših i sadašnjih svjetskih prvaka FIA WRC-a, FIA RX-a, Formule drift i dr., imena kao što su Petter Solberg, Johan Kristoffersson, , Oliver Bennet, Ken Block, Luke Woodham, Daigo Saito i mnoga
druga. Samim plasmanom na svjetsko finale, Marko je u kategoriji vozača automobila na zadnji pogon imao težak posao, jer konkurencija je ove godine bila izuzetno velika.
Nastupom u konkurenciji 24 vozača koji su se kvalificirali na svjetsko finale, Marko je u kvalifikacijama na samom natjecanju izborio osmo mjesto i osigurao nastup u TOP 16 vozača finalnoga dana. Markov pohod prema vrhu u unajmljenom Nissanu 350Z, završio je u borbi za prolazak u četvrtinu finala. Domaći vozač Christopher Long u 300 KS jačoj Toyoti Supri bio je brži za 1,3 sekunde.

Marko Palijan iz Križevca nakon niza trofeja u automobilističkim tehničkim disciplinama na domaćem terenu, već nekoliko godina gradi međunarodnu karijeru. 2015. godine Marko je na najviši nivo ovog natjecanja stigao prolaskom kroz mala vrata, a tamo se našao u društvu i suparništvu s kremom svjetskog auto-moto sporta. U kvalifikacijskoj vožnji u Austriji, Marku i njegovoj Toyoti Corroli 1.6 GT AE86 Hachiroku iz 1984. godine sa 136 KS nitko nije davao izgleda za prolaz na prestižno natjecanje Gymkhana GRiD u Englesku.

No, Marku je to uspjelo, odličnom vožnjom, pomeo je konkurenciju te je izborio svoje mjesto na tom relativno novom, ali već vrlo popularnom natjecanju – Gymkhana GRiD, svojevrsno svjetsko prvenstvo u ovoj disciplini, mješavini relly-a,drift-a i vožnje spretnosti. U Englesku na natjecanje Marko je stigao sa svojom Toyotom, a konkurencija s kojom se susreo nije nikad bila veća i jača, redom svjetska imena sa višestruko jačim, bržim, boljim, novijim i skupljim automobilima, bogatim sponzorima te kamionima punim rezervnih dijelova (auto moto svijetu dobro poznati Ken Block, Liam Doram vozač Global Rallycross Championship, pro-drifteri Shane Lynch, Butssy Butler, Steve „Baggsy“ Biagioni, osvajač GRiD-a 2014. Luke Woodham te mnogi drugi…).

Kao “outsider” Marko pobjeđuje sve redom i ulazi u polufinale gdje je za 0,7 sekundi brži bio Luke Woodham. U borbi za treće mjesto Marko gubi od Adama Eldera, ali dobiva naklonost svih natjecatelja, mnoštvo navijača i nadimak “Croatian Crusher” kako su ga prozvali dvoje službenih voditelja-komentatora natjecanja oduševljeni njegovim nastupom i stilom vožnje. Nakon finala, Marko odrađuje razne nastupe na utrkama i promocijama u Hrvatskoj i Europi te s mehaničarem Markom Šafarom za 2016.g. radi na novom, konkurentnijem automobilu. Zbog spleta nesretnih okolnosti nije mogao nastupiti u Danskoj na kvalifikacijama za Gymkhana GRiD 2016.

Ipak iz organizacije Monster Energy, zbog rezultata iz prošlogodišnjeg GRiD-a stiže pozivnica, a gotov je i auto. BMW E30 pokazao se odličnim izborom, te je u grčkoj Ateni na Gymkhana GRiD 2016 Marko ponovno pomeo konkurenciju i stigao do polufinala. Polufinale 2016.– repriza polufinala iz 2015., Woodham protiv Palijana koji zbog kvara na getribi gubi već u prvoj vožnji. Slijedi vožnja za treće mjesto, no kako se kvar nije stigao otkloniti, isti problem Marku ponovno donosi četvrto mjesto u konkurenciji 32 najbolja vozača svijeta u kategoriji automobila sa stražnjim pogonom.

U 2017. slijede nastupi na Gymkhani u Mađarskoj i Poljskoj. Iz Varšave, Marko se vraća sa srebrom, a odlazak na Gymkhanu GRiD 2017 do zadnjeg trenutka bio je upitan zbog visokih troškova. Finale se održalo u Južnoj Africi u Carnival Cityu pored Johannesbourga. Kako bi se troškovi što više reducirali na prihvatljivo ili podnošljivo, Marko unajmljuje automobil Nissan 350Z s LS2 V8 motorom iz Corvette s 400 KS i 1100 kg i sa mehaničarom Markom Šafarom kreće put Johannesbourga. Tamo ih dočekuje lagani šok. Automobil koji su unajmili je – NEISPRAVAN.

Ipak, dečki nekako uspiju improvizirati i u dva dana automobil donekle posložiti koristeći pritom sva sredstva, od pro-alata do DuckTape-a. Nažalost, vremena potrebnog kako bi se automobil potpuno pripremio za vožnju nije bilo dovoljno za prolazak u top osam, a nije pomoglo ni to što je volan automobila na “krivoj” strani.

Bez obzira na nešto lošiji rezultat od očekivanog, biti u top 16 ponajboljih vozača svijeta, nikako nije mala stvar, a svojom vožnjom i snalažljivošću, Marko i njegov mehaničar i potvrdili su da pripadaju u svjetsku klasu unatoč troškovima i nedostatku sponzora. Dovoljno je samo pogledati koliko je globalnu popularnost Gymkhana stekla u svojih šest godina postojanja i popis vozača svjetske klase koji iz godine u godinu dolaze na ova natjecanja.

Ken Block, Luke Woodham, Adam Elder, Danny Cross, Petter Solberg, Liam Doran, Andreas Bakkerud, Riku Tahko, Johan Kristofferson i Marko Palijan “Croatian Crusher” !!! Što je Gymkhana GriD???? Međunarodni debi Gymkhana GRiD-a dogodio se na X Games u Los Angelesu 2013. godine. Poligon utrke sastoji se od dvije paralelne staze na kojima su postavljene razne prepreke, najčešće od metalnih bačvi, guma pa čak i aviona. Utrku voze dvoje natjecatelja istovremeno, voze paralelno, a brži natjecatelj eliminira sporijeg. Svaki dodir prepreke donosi kaznu od dvije sekunde na završno vrijeme vožnje. Tokom vožnje vozači moraju manevrirati oko prepreka, moraju izvršiti obrate, okretaje od 180 i 360 stupnjeva i druge napredne manevre. Drifting se također potiče kada je korisno ili nužno.

Najpoznatiji promotor i jedan od pokretača Gymkhana GRiD utrka je Ken Block, a u samo nekoliko godina Gymkhana GrRiD postigla je ogroman uspjeh na globalnoj automoto sceni. Tome u prilog govori i kako se svake godine na Gymkhanu prijavljuje i sve više vozača svjetske klase; Ken Block, Luke Woodham, Adam Elder, Danny Cross, Petter Solberg, Liam Doran, Andreas Bakkerud, Riku Tahko, Johan Kristofferson.

prigorski.hr

Provjerite i ovo

Marko Prpic/PIXSELL

Nenad Bjelica: Želimo našim navijačima priuštiti pobjedu protiv Hajduka

Trener  Dinama Nenad Bjelica najavio je današnji derbi protiv Hajduk, a za početak se osvrnuo na humanitarnu …

Davor Javorović/PIXSELL

VIDEO Navijači Osijeka od ranog jutra čistili snijeg na Gradskom vrtu

Navijači Osijeka – Kohorta i djelatnici NK Osijek čistili su jutros teren od snijega kako …